Noir

Fantastiskt befriande att inse hur lätt det var att koppla vidare kliniktelefonen, vilket jag njutit av idag. Anlände till kliniken 10.30 istället för 8.00. Hann diska, ändra momsredovisningen via verksamt.se, rensa min telefon (fanns ingen plats kvar -  där får man för att man snålar på minne, 16 Gb, när man handlar), dricka två koppar caffe latte med skummad mjölk och fixa mig i lugn och ro. Lovely.

Igår kväll var en riktig husmorsafton, den ägde rum i mitt kök och resulterade i syltade kantareller och päronkräm med ingefära och lite sirap. Sylta kantareller har jag aldrig gjort, så vi får se hur resultatet blir. Hade disciplinen att följa receptet nästan i alla fall, bytte ut och lade till lite kryddor bara.

Jättetrött i kroppen igår efter min work out på gymmet. Bestämt mig för att springa ikväll istället för att träna mitt på dagen. Relativt återhämtad nu efter en god natts sömn. Jag får kantarellomelett snart, stort leende.

Vi hälsade på mamma och pappa i Västerås i lördags och trillade dessutom in i kulturnatten. Det hemskaste hittills den dagen var nog att den stora godisbutiken i Hummelsta hade stängt för gott pga att de lagt om motorvägen. Inget lördagsgodis. Men mamma bjöd på underbar äppelkaka. Jag hade fula jeans och en sportig tröja, vilket inte kändes bra inför en kulturnatt. Jag gick loss på mammas garderob. Hittade en hel del som jag haft tidigare som faktiskt fick följa med hem sedan. En stickad kjol i mörk petrolium (som Britta gjort), en kamelfärgad mockakavaj från 40-talet, en päls och ytterligare en kappa i blå mocka - detektiv.

Utbudet var stort och prestationerna ok. Sprang på en del, för mig, kändisar. Natten blev lång, men jag fick sova efter att ha kört hem paddan och vi, tydligen, lekt fransk underground-film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0