Från MES till Vosough

Wooo.... Mentalt trött efter en intensiv vecka och helg. 3 extrapass på ortopeden och bröllop i helgen. Maria och Sina Vosough (numera), fantastisk dag helt enkelt. Tårarna steg i ögonen när de kom gåendes över ängen under paraplyet i spöregnet. Så vackra tillsammans och var för sig.

Jag och Blanche inledde vigseln mer eller mindre efter välkomnandet med Utan dina andetag av Joakim Berg, pianoversion och tvåstämmigt. Fantastiskt att elektroniken fungerade med tanke på allt vatten. Pedalen till elpianot var nästan dränkt... Tåliga grejer.

De sa ja (!) och vi grät ännu mer och så vips var det dags att spela igen. Ojoj, tänkte jag, jag är ju helt darrig, men det gick bra.

Otrolig fest med fantastisk mat, persisk kultur blandad med svensk, musik, dans, tal. PB och jag dansade natten lång och somnade vid 3 för att stiga upp 9.30 och hjälpa till med förberedelser för brunch för alla gäster. Hem i ilfart (jag körde långt ifrån lagligt) för att hinna med bussen till Stockholm. I hasten glömde jag min kamera i Västerås.

Lång promenad med H på kvällen. Vi åt glass, satt på en bänk vid vattnet i blåsten och pratade definition av fotografi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0