Snurr fnurr brr!

Sitter nu med en fräsch kopp pressokaffe, på jobbet. Igen. Ja, semestern är slut för den här gången (panik).

Har länge inte riktigt fått till snitsen på det där med pressokanna, eftersom jag inte tillgodogjort mig någon form av redan erövrad kunskap om den. Bäst att prova själv i evinnerlighet först, eh. Hursomhelst hittade jag en fin video på det hela som så snällt instruerade mig hur jag skulle göra: http://vimeo.com/16183655

Jag är generellt dålig på att utnyttja internet på det viset. Allt finns ju där om man letar.

Natten till igår var den värsta jag haft på väldigt länge. Jag vred mig från 22.35 till 03.30 någonstans. Inget var bra, för varmt här, för kallt där, tankarna snurrar fast man är trött. Gick jag promenaden försent? Eller ville jag helt enkelt inte att semestern skulle ta slut och försökte i ett fåfängt försök att förlänga den genom att vara vaken? Det undermedvetna vet ni... Hursomhelst hann jag knappt blinka innan radion drog igång vid 06.20.

Bussen var tio minuter sen, vilket genererade ångest eftersom jag skulle komma försent till kliniken. Visste inte huruvida jag hade patient eller inte direkt. Inte, visade det sig, mycket bra. Jag mådde knasigt hela förmiddagen, det kändes som att jag hade ett åskmoln i huvudet. Det drog vidare på eftermiddagen när jag hade sovit lite efter lunch. Därefter var jag oförskämt pigg resten av dagen och kvällen, förstod ingenting och funderade på allvar om jag blivit smittad och om det skulle bli ännu en sömnlös natt. På otroligt gott humör och speedad under kvällen. Kan dock meddela att jag somnade utan problem och har sovit skönt. Så det var nog bara temporärt.

Idag ska jag gymma igen, vilket jag i princip vilat ifrån under semestern och bara ägnat mig åt löpning av längre distanser. Löpningen genererar vadproblem (muskel-senövergång gastrochnemius, mest medialis och bilateralt - på sätt och vis bra) varför jag pinade mig själv med nålar innan power napen igår. Har återhämtat mig från gårdagens behandlingsreaktion och hoppas på ett smärtfritt intervallpass idag.


Ska du skriva en roman eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0