På bättringsväg

Igår låg jag till sängs hela dagen, gjorde några avbrott för matintag och hundra sidor i min roman. Sprängande feberhuvudvärk och väldigt irriterade slemhinnor i näsa och hals gjorde det omöjligt att göra något annat. Kunde inte titta på tv, för mycket ljud och färg, gjorde ont i både ögon och öron. Dessutom var jag konstant trött.

Idag mår jag bättre, har lyckats sova bort det mesta av huvudvärken och då blir man plötsligt helt annan människa med mycket mera ork. Har dock struntat i mina lektioner idag också, både för min egen och mina klasskompisars skull. Vem vill ha ett rödögt, snörvlande virusmonster bredvid sig? Inte jag i alla fall, men jag måste stå ut ändå.

Skulle ju åkt till släkten utanför Uppsala imorgon, men har redan pratat med mormor som utbrast något i stil med; "Men kära barn, då måste vi ju se till att Du blir frisk, först och främst!" Och ja, jag borde nog bli det innan jag hälsar på äldre människor som enligt statistiken har sämre immunförsvar än en 22-åring.

Mitt gymkort går ut imorrn, hur typiskt är det inte att jag inte har kunnat utnyttja det alls den senaste månaden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0