Sjuka Sverige

Jobbat de två senaste dagarna, 7-15.30. Ett riktigt brutalt sätt att vända dygnet rätt igen, framför allt som insomningsögonblicket inte sker vid en adekvat tidpunkt med tanke på klockslaget för uppvaknande igen.
Hur som helst, har hela Sverige gått och brutit benen eller? Fullbelagt på våra avdelningar, patienter i korridoren och knöktjockt på akuten. Slit och släp. Blev i alla fall klappad på kinden.
Sjukligt mycket jargong på ett sådant där ställe. Även om jag jobbade med en underbar sköterska var kollegorna av min egna rang sådär halvdryga i smyg. WTF?!

Gjorde en ny erfarenhet efter jobbet när jag utnyttjade bilen för att ta mig till Sveriges största köpcentrum, Täby centrum med syfte att köpa impregnering till mina skidkläder. Det var stort.

Vi pimplade kaffe och te med "du vet sådana här som ser ut som brännässlor, fast de inte bränns" i smaken, åt de sista kvarvarande lussekatterna och skrattade mer eller mindre kiknande åt varandras historier. Jag behövde det, merci.

Nu är jag ledig igen. Hurra! Åre, watch out...

Kommentarer
Postat av: Rickard

Ha så trevligt i fjällen! =)

2009-01-09 @ 23:16:31
URL: http://janniklasrickard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0