Flex

Ok, tenta nu igen. Ortopedi över högt och lågt och det är nog tur att det inte är det jag ska bli... Fast det borde ju vara jag som spikar denna tenta om någon med tanke på vart jag jobbar.
Jag har inte läst tillräckligt, jag har gjort massa annat, jag har besök och jag får skylla mig själv. Undrar om den dagen någonsin ska komma då jag känner att jag inte behöver läsa dagen innan en tentamen med stort T. Iiiiih.

Jag hade två patienter som hade ont mellan skulderbladen och i nacken idag, men jag behandlade ganska olika, det är det som är så roligt..Allt är dock så komplext att jag börjar undra om det någonsin kommer falla på plats. Detalj efter detalj kommer till ytan för att komplicera helhetsbilden ytterligare. Blev predikad för idag om att se till helheten samtidigt som man måste kunna peka ut en eller flera vissa strukturer som orsak till problemet. Även om man aldrig kan komma med en absolut sanning. Det känns ibland övermänskligt att ställa de rätta frågorna för att få de rätta svaren, göra rätt tester och tolka svaren, ge en adekvat behandling och samtidigt se till hela människan med hela hennes vardag, vanor och inställning.

Nu ska jag läsa om barnortopedi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0