Vit på franska

Jag älskar henne. Hon ringde klockan fem i måndags och sa att hon var vilse. Smsade en vägbeskrivning och fixade te. När hon kom in genom dörren fick jag en stor kram och en blåklocka som hon hittat längs vägen. Även en bok kom fram ur hennes väska. Vi konstaterade att det är skönt att vi fungerar så bra tillsammans, trots att vi är galet olika. Pratade och åt mat senare, underbart att ha henne nära. Vi ska åka till Frankrike.

Imorgon ska jag på återbesök hos AT-läkare Johanna som jag besökte för två veckor sedan. Jag har fortfarande ont, så nej, ingen trochanterit. Blir intressant och se vad proverna sa om höjda inflammationsvärden. Fick rådet av skolans klinikchef att bli ordentligt undersökt av en verksam naprapat, så jag bokade tid hos en som håller till ovanför kliniken. Studentpris 350 kr, helt ok trots allt.

Tyngd. Gummistövlar och svart. Längtan efter moderlivets trygghet, värme. Var är min kokong?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0