Terrorbalans

Diskbråckstester; Valsalvas manöver, Bowel's test, Slump test. Aktiva, passiva rörelser, isometriska rörelser, kompressionstester. Böckerna kostar förmögenheter.

Vi skrev ihop vår projektplan för forskningsmetodiken igår efter lunch. Satt i tunnelbanan på vägen in och kunde inte annat än att blunda. Pluggandet gick bra. På vägen hem igen ringer min telefon. Blanche i andra änden; "Jag gjorde äppelmos igår, så nu kan det hända att jag sitter på din altan med goda äpplen och lite äppelmos och väntar på dig, är du på väg hem?"

Fick två alternativ på kvällen efter middagen; filmen Jakten på lycka eller fika med kära bror som för tillfället jobbar i Farsta och Arvid. Jublade högt när jag såg Marc komma gåendes mot mig, Arvid och Blanche längs med gatan från Centralstationen och kastade mig i hans armar.
Lhars och jag pratade hela natten om ingenting och sov till halv tio.

En trasig vän sade: " De till synes finaste av katter verkar ha vassast av klor. Och inte heller vill de djupa sår man får av dem läka. Efter att ha lurats av dess charm och plockat upp dem, hugger de till och slingrar sig loss, lämnar en ensam kvar, blodig och förtvivlad. Varför gillar man inte hundar?"

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag älskar, älskar, ÄLSKAR det där katt-citatet. Jag vill äta upp det.

2008-09-17 @ 17:47:12
URL: http://johlie.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag med...han uttrycker sig vist.

2008-09-17 @ 18:15:38
Postat av: Max

jag upprepar.. vilket underbart citat!!

2008-09-17 @ 22:33:58
URL: http://www.myspace.com/westernweb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0