Söndagsnotiser

Det sitter en lapp uppe på en anslagstavla i skolan. Jag tror jag ska ringa dit. Frisören är ju dyr.

Somnade halv fyra. Friden höll i sig, hade ro att göra ingenting. Läste min dagbok sedan i januari, iförd nattlinne vid köksbordet till klockan var tolv. Diskade och gjorde en lax- och spenatpaj kryddad med curry och toppad med ost. Råa rödbetor är helt klart underskattat.

Vilade innan jag åkte in till stan som nästan stängde. Hittade strumpor och lila benvärmare på H&M, trots att det var löparskor som egentligen stod överst på listan.
Traskade sedan bakvägen till Luntmakargatan, förvånades lätt över hur långt det var dit från där jag var. Hann i alla fall i tid och fick träffa Daniel. Vi bestämde igår att vi snart ska spela badminton eller något, träna i alla fall. Han har ju fri tillgång på den där himla officersutbildningen, behöver inte stå för varken mat eller husrum, eller resor. Staten betalar...

Snart dags att uttnyttja presentkortet jag förtjänat på Sturebadet, känns som om det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0