Insparkade

Hela gårdagen ägnades åt nollorna för att de äntligen skulle få bli ettor och vinna lite respekt, förutom de tre första timmarna då vi hade vetenskaplig metod... De vallades till Hagaparken där bl.a. jag och Martine stod beredda vid våra stationer för att ta hand om dem på bästa sätt. Hos oss fick de plocka fram fyra burkar/flaskor med någon alkoholsort i som blandades tillsammans med socker i en stoor bunke. De fick även ett varsitt sugrör för att tillsammans kunna dricka upp alltsammans. Efter det fick någon med bollsinne snurra tio varv runt en klubba och sedan skjuta en bandyboll tre gånger i en hink som satt fastkilad mellan två klykor i ett träd. De som var snabbast fixade det på 2:10.



Jag och Sofia åkte hem till mig, gjorde oss iordning och stack sedan till Norra Stationsgatan 99 där festen skulle hållas. Mycket trevlig tillställning, med mat, vin och artig kavaljer. Vi missade sista bussen hem när vi svängde in på McDonald's innan vi satte oss på t-banan. Sov nog nästan hela vägen tills vi tvingades att gå de sista två kilometrarna. Fast vi har börjat få rutin på det där och hade med oss bekväma skor åtminstone.

Om en kvart ska jag åka till jobbet...*stön*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0