Fläng

Vaknade 06.32 igår morse med B vid min sida, hade knappt sovit någonting, endast oroligt slummer. Drömmarna slet mig från det ena scenariot till det andra, vaknade mellan varven och stönade inombords.
Packade väskan efter frukost och cyklade bredvid henne till DS. Buss till biomekaniken, endast Nm och skjuvkrafter för hela slanten. Kunde knappt hålla mig vaken. Men han hastade igenom föreläsningen och sedan var det eget arbete man lika gärna kunde göra hemma, så 10.19 var jag hemma igen.
       Andades i knappt två timmar innan jag tog mig in till odenplan och kliniken, fortfarande trött. Två patienter. Hade lucka mellan dem och fick veta att en av mina patienter hade ringt som en tok efter mig igår. Ringde upp och fick veta att hon undrade över om vi skulle göra "alla de där testerna varje gång???". Ja, det är nödvändigt för att se skillnader från tidigare etc. Men det ville hon inte gå med på, hon ville bara ha massage. Jaha, sa jag, så då avslutar vi behandlingsserien då? JA, blev svaret. Gå till Axelssons, då slipper du alla frågor. Hade sedan en underbar tjej från Dalarna på bänken.
       Hem efter det, trots att jag tänkt köpa uträtta några ärenden, orkade inte. Lagade mat, hann precis äta innan det var dags igen. Cykeln till Roslagsbanan och F&S. Kände mig tvungen att ta tag i det där nu. Slängde ut vad det kostar för ett kort och gick på ett Core/BOSU-pass. Stod på en boll och gjorde övningar i en timme, galet jobbigt och nyttigt för balansen.
Köpte rödbetor och åkte hem.


"Mimmi, har du...?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0