Höstlov

Trevlig dag idag. Sovmorgon men vaknade tidigt, vilket gjorde att jag till och med hann diska. Hade temahandledning innan lunch, och äntligen kändes det som att vi fick struktur på det här uschliga arbetet. Mobilisering efter lunch där vi började med nacken. Otroligt skönt. Det är det bästa med hela utbildningen, att man blir tagen på stup i kvarten. Är det inte uppmanat av en lärare kan man bli spontant struken över ryggen en stund, pillad i håret, masserad i nacken eller få en hand vilandes på sin axel. Mycket mysigt.

Ägnade resten av eftermiddagen och kvällen åt att musicera tillsammans med Tomas. Han frågade om jag ville spela piano till låtarna. Visst kan vi prova, även om jag inte spelat på evigheter, tänkte jag. Vi hade asroligt, minuterna blev timmar. Repade igenom hela repertoaren vi ska köra på söndag, filade på former och stämmor och plankade en låt. Jag förvånades över hur bra det gick för mig att både spela och sjunga samtidigt, helt lycklig nu. Det fyllde ett stort behov i mig, ett tomrum som växt sig ganska stort nu. Att få uttrycka sig musikaliskt borde vara en mänsklig rättighet, eller, det är det kanske redan.

Har något av ett litet höstlov nu, inga föreläsningar torsdag och fredag. Sjukt välbehövligt, vet knappt vad jag heter längre. Var på väg västerut en bit, men stod emot med tanke på hur mycket det varit den senaste tiden, tyckte inte att resa var mitt största behov just nu. Jag och S ska utbyta tjänster här någon dag, vi kommer somna båda två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0