Tvättid

Njuter av Stieg Larsson och hans berättarkonst samtidigt som jag dricker ångande te och äter en smörgås med ägg, keso, kaviar och avokado. Ljuslågan brinner stadigt och det är sådär mysruskigt ute. Det är min tid. Känslan av lugnt välbefinnande början infinna sig, somnade innan elva igår kväll och vaknade vid tio.
Skrattade mig igenom hela gårdagen, inombords. Det kom ut i ett nästan konstant asgarv under min promenad hem från Danderyds sjukhus. Allt blev så stört, komiskt.


Jag längtar efter ett piano, funderar starkt på att slänga ut tv:n och fåtöljen och ställa dit ett av elektrisk art.

Ska snart sätta mig och plöja artiklar inom ämnet adaptation av nerver vid fysisk träning, springer till tvättstugan då och då. Underbara pauser. Fibertypskompositionen föll även den på min lott, måste börja skriva nu också.

Det blir nog porterstek och bio ikväll, kanske med bara mig själv som gäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0