Tillämpad fysiologi och näringslära

Det regnade pappersbuntar i föreläsningssalen idag; kursplanering, temahandledning, artiklar, powerpoint i pappersform osv. Fyra föreläsare framme vid tavlan, vilket inte ens var alla inblandade (!). Vi delades in i grupper om fyra till fem personer. Min grupp ska skriva en 10-15 sidor lång rapport om intervallträning kontra långdistansträning med utgångspunkt i sådant som muskelfibrers tvärsnittsyta, VO2 max, aerob och anaerob förbränning, nervsignalering etc.

Puh.

Mycket intressant, men än så länge upplever jag hela min situation som oöverskådlig. Har inte bara denna kurs, funktionell träning och rörelseanalys löper parallellt tillsammans med fortsättningen av mobiliseringen som jag dessutom har dugga i på tisdag. Mitt i alltihop ska jag hinna jobba, träna, laga mat, tvätta, vara mig själv. Det känns som om tiden plötsligt ätits upp ända fram till jul, något obehagligt ska jag erkänna.

Snart, om några veckor, så kommer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0