Nackmobilisering

Idag har jag lärt mig att sälja mig själv. Hela förmiddagen ägnades åt det. Ganska bra att det ingår i utbildningen, så man inte sitter och väntar på att telefonen ska ringa när man är färdig.

Känt på ett antal nackar och blivit känd på av ett gäng personer. Det är verkligen ett hantverk, reflekterar över skillnaden i distinkthet, känsla och försiktighet mellan klasskamrater och min lärare. Handlar så mycket om ett stabilt grepp i kombination med att inte vara för hårdhänt. Något öm efter allt vridande.

Underbart när min patient kommer och ber om hjälp med sin rehabilitering. Han ville inte ha massage.

Det är is på marken, fläckvis. Läskigt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Inte då. Sätt på dig skridskorna.

2008-11-20 @ 22:29:10
URL: http://johlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0