Rött

Igår spenderade jag födelsedagspengar som var inriktade på smink. Köpte ett rött nagellack bland annat. Hihi, vilken rolig färg. Känner mig nästan som Cruela Deville, fast hon har längre naglar än jag. Ledig imorgon, så då kan jag ha färg på mina. Annars är det strängt förbjudet, på båda mina jobb, vilket är bra i och för sig.


Väldigt snyggt till svart, blir det nog imorgon.



Dagen till ära (imorgon) kommer min kära, lilla 11-åriga kusin Magdalena på besök. Hon ska bo hos mig en natt och så ska vi göra Stockholm. Egentligen skulle hon ha kommit idag, men hade kräksjuka natten som var och kände sig fortfarande inte riktigt bra på morgonen. Eftersom jag inte jobbar förrän 14.30 den 18/6 kunde vi skjuta fram det hela en dag. Vi får innerligt hoppas att hon inte smittar.

Dagen idag har jag tillbringat på KUA, en vårdavdelning på ortopeden som jag aldrig varit på förut. Nio patienter, två uskor och en ssk. Ganska lagom, full snurr hela dagen. Var ganska rött där med idag, blod över högt och lågt faktiskt. Venprover till lab, blodsocker, genomblödda operationsförband och en liten incident med blodspår i korridoren.
Jag var trött kl.15. När jag väl fått på mig mina tighta, varma jeans och kommit ut till cykeln hinner jag cykla 100 meter innan jag måste tvärbromsa för en bil som inte ser mig. I samma sekund växlar jag ner rent reflexmässigt och ganska hårt och tjoff så har växelvajern gått av. Blir sammanbiten och sur på en millisekund. För jag vet precis vad det innebär - att cykla på växel nummer tre hela vägen genom backiga Stocksund. Dessutom känner jag stora regndroppar träffa mig i nacken när jag står böjd över cykeln för att få loss den trasiga vajern.
Det är roligt nästan jämt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja vi får innerligt hoppas att hon inte smittar. Hälsa henne så mycket. Och visst är blod fascinerande? (Liksom rött nagellack)

2008-06-16 @ 23:32:56
URL: http://johlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0