Flickigt

Min kära kusin kom hit imorse tillsammans med sin far och bror. Vi fikade lite och fick sedan skjuts till Danderyds sjukhus för att ta t-banan in till stan. Jag och Magdalena travade på genom Gamla stan, tittade på slottet och i massa småbutiker. Åt lunch och gjorde sedan innerstan. Väldigt trötta båda två när vi landade hemma i Stocksund igen runt halv fem. Planterade lite växter att ha på altanen som medskickats av farmor tillsammans med köttfärs (hon är för söt).
Sedan propsade jag på en eftermiddagslur. Pratade lite medan vi låg i min säng och hon pillade mig i håret, kände hur stressnivån åkte ner i tårna. Efter det var jag redo för nya tag. Lite kortspel och sedan matlagning. "Jag tycker om att handdiska". Vad är det för unge? Jag behövde bara skölja.
Efter det kom nog, enligt både henne och mig (dock av olika anledningar), kvällens höjdpunkt. Frisörsalong. Alltså, det finns inget bättre. Så varsam på handen att det konstant killar i nacken och framkallar rysningar av det behagligaste slaget. Blev faktiskt ganska fin i håret. Sedan var det min tur att gå loss på hennes blonda svall med kammar och spännen. Av hennes ansiktsuttryck och uttalanden att döma var hon nöjd med resultatet. Pricken över i:t blev väl när vi med en exotisk fruktsallad slog oss ner tätt ihop i min fåtölj och tittade på Askungen, version á la 50-tal (eller när den nu är gjord), suckade åt olyckan och romantiken som snor sig om varandra i den underbart enkla kärlekssagan.

Nu ligger hon, färdig för natten i min säng och läser. Jag vågar inte lägga mig riktigt än, med rädsla för att inte kunna sova och störa hennes sömn. Rädslan i sig gör väl att jag kommer sova som Aragorn i vildmarken med orcher i varje buske - med ett öga öppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0