Vänder på en femöring

Fy sjutton vad fort det kan gå...Allt upp och ner på några timmar. Jag förstår nog inte riktigt, det känns konstigt mest, att jag och Thomas inte är tillsammans längre. Men som han sa; "ja..det är väl livets gång..".
Terminen har dragit igång, hade praktiskt prov i massage igår och det gick bra. Man känner faktiskt en skillnad i ens egna muskler, jag blir liksom inte trött av att stå och massera i en timme, inga problem. Känns bra att få börja på kliniken nu snart. Framför allt eftersom jag, genom min underbara pappa, fått jobb som massör i sommar. Hela juni och halva augusti. Alltså inget i juli, men jag tror att jag ska komplettera det jobbet med tider på Ankaret och försöka se till att driva upp lönen, så det känns värt att jobba.
Det är långt till sommaren, men helt sjukt att jag då gått ett helt år på Naprapathögskolan. Ringde massören som jag ska ersätta i sommar igår, vi pratade om hennes kunder och det praktiska osv. Blev ärligt talat nervös, kan jag det här? Men vid det laget har jag masserat ett antal personer på kliniken och fått in rytmen ordentligt, känt på många kroppar och dess olikheter. Och sett till att skaffa mig en proffesionell inställning till varje patient. Det löser sig.
Nästa vecka har vi utbildning i hjärt- och lungräddning. Det är väldigt bra, har inte varit på någon sådan sedan gymnasiet. Fysikalisk undersökning blir det också. Men innan dess tenta i massageteori och jag började igår, men Mimmi, tror du att du går på gymnasiet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0