Sovmorgon

Det var länge sedan jag fick sova ut en vardag. De senaste två veckorna har jag haft fysiologiföreläsningar varje förmiddag. Nu är det slut på föreläsningar och endast inläsningstid kvar innan tentan. Eller, vi har andra praktiska lektioner och så kliniken förstås, men inget teoretiskt egentligen. Det är ganska skönt som omväxling. Idag börjar jag 12.30, oerhört skönt att få sova ut ordentligt, vaknade nästan pigg runt sjusnåret. Men jag vände mig om under mitt varma, sköna täcke och somnade om med gott samvete, en hel timme tills jag lovat mig själv att gå upp. Gick i och för sig inte upp klockan åtta som jag tänkt, men en knapp halvtimme senare. Har just ätit en tallrik gröt och väntar på att äggen ska bli färdiga. Muskeltöj/triggerpunkter nu i eftermiddag, sedan har jag klinik. Fullbokad idag som det såg ut när jag tittade förra veckan, någon kan ha strukit sig men förhoppningsvis är jag full. Blir lite stressigt mellan skolan och kliniken, måste hinna äta något innan man kommer dit också. Ägg kanske. MÅSTE köpa en större väska.

Jag var ute och sprang i terräng igår, lerigt, rotigt, mycket uppför, en hel del nedför, roligt, jobbigt, ovant underlag, men det gick bra. Trötta efteråt, men återhämtade oss relativt snabbt i alla fall. Jag gjorde ett gäng armhävningar innan duschen. Kände träningsvärken i bröstmuskulaturen och bak på skulderbladet när jag vaknade, men ingenting i benen. Borde köpa ett par hantlar..

Fåglarna sjunger idag, solen förgyller hela världen (där jag är) med sin varma strålglans. Det blåser visserligen, men det känns friskt och livgivande. Snart kommer den, våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0