Skört som glas

Varför somnar jag nästan så fort jag öppnar fysiologiboken och försöker plöja igenom något av alla de kapitel som det är och har varit dags att läsa en stund? Det är som att trycka på en knapp.. Anteckningarna är lättare.
Tror jag ska baka pizza idag, grymt sugen på det, vore nice. Kanske en film på tv..ensam ikväll. En fredag, men ganska skönt, trött efter en intensiv vecka. Imorgon blir det en ride runt stan, byta mina kängor som jag köpte för en vecka sedan, lite för små konstaterade jag så fort jag kom ut i backen utanför mitt hus. Jakobsberg var det någon som nämnde också.. Vi får se.
Det är så mycket jag borde göra, städa, diska, tvätta, plugga (!), träna, sova, ha det bra. Det sistnämnda har jag för det mesta, faktiskt, skjuter på det som jag tycker är mindre trevligt.
Otroligt vackert väder de senaste dagarna, idag var inget undantag. Dock isande kallt och blåsigt. Tack och lov hann jag komma hem innan det snabbt mulnade på och började snöa, massor. Tror att det har lagt sig nu, men härligt att det kom som snö och inte som regn. Trodde inte att jag skulle få se någon mer snö i år, i alla fall inte i Stockholm. Tänk om det kunde få vara lite kallt nu ett tag, så isen hinner lägga sig, att det blir snö ordentligt så man kan åka skidor på längden.. Fast vilka skidor ska jag åka på?

Igår hade jag en glaskula hängades i mitt fönster med ett värmeljus i. Jättefint verkligen. Jag stod och lagade mat och så, krasch. Det blev för varmt och linan gick av, glasskärvor, splitter och stearin överallt. Jag hatar att ta rätt på stearin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0