Kakor

Sista rycket och veckan innan julen infinner sig. Enormt skönt. Dock ett (två) kraftprov kvar, men det löser sig.

Julfesten i Juristernas hus var riktigt rolig. Stormig middag (thaibuffé) med skrålande allsång när någon skrek "Tempo!!" och ett nummer. Underhållande vackra gossar i luciatåg med ytterst lite kläder, tänk att det där är så roligt..
Borden röjdes undan och så dansade vi hela natten.

"Skuttade" ur sängen halv tio dagen därpå för att ta mig gurkornas mecka. Mamma och jag bakade hela dagen, lussebullar, pepparkakor, vaniljhorn och havrekakor. Sedan satt vi som två välknådade degar båda två, trötta men nöjda. Hälsade på min vän som visade mig senaste versionen av Slaktmask, grymt bra. Det blev sent även denna natt, så jag fick skutta upp lika glatt klockan åtta igår för att köra med mamma till Knivsta, mormor och morfar och adventsfika. Trevligt och för mycket kakor. I huvudstaden vid sex.

Solen visade sig från sin bästa sida idag och gjorde mig på gott humör trots att jag fick släpa bänken till Birjer Jarl. Väl där var det inte så blodigt, tänka lite, titta, förklara, visa och trycka en triggerpunkt. 250 riksdaler. Så billig.

Jag har fortfarande inte köpt en enda julklapp. Komiskt nog kommer jag genomföra det oundvikliga exakt samma datum som förra året. Ränna stan runt som ett skollat troll och hata känslan av att gåvorna känns ogenomtänkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0