Tröstchoklad

Undrar varför kvinnor i allmänhet (som jag har förstått det) har lättare för att börja småäta/tröstäta än män. Eller, gör det i större utsträckning i alla fall. Jag har börjat få den dåliga vanan, usch.

"Jo, jag är nog lite trött, behöver något uppiggande gott.. typ en kaka, eller en macka..."

Så dåligt! Som att livssituationen skulle bli bättre av det. I och för sig fattar man nog att den inte blir det, men skiter i det för att det känns helt ok just då att suga på den där chokladbiten. Det kan dock vara lite okej om det inte går överstyr, eller orsakar fetma och grejer.

Just nu njuter jag av en bit kexchoklad.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kakor, mm... :) Jag tror att man bara blir mer hungrig av att småäta. Det är sämst.

2007-09-28 @ 16:58:09
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0