Natthosta

De senaste dagarna har jag mått helt ok, förkylningsmässigt. Dock har jag varenda kväll när jag krypit ner i sängen börjat hosta alldeles vansinnigt, sådär så att jag måste gå upp och ta en kopp te (som nu), eller göra något annat för att distrahera hostan lite.
Nu har jag visserligen legat och tänkt en hel del den senaste timmen och inte kunnat sova ändå, fast det hade kanske gått bättre om jag inte behövt hosta mig igenom tankegångarna. Har inte direkt kommit fram till något och vet inte om jag vill komma fram till något heller.
Tenta på måndag, kan inte riktigt det här. Fast jag hoppas att tentan kommer vara relativt basic, då löser det sig nog. Men jag har hela dagen på mig imorgon också, det är bra, hann inte gå igenom allt idag.
Nattlig vakenhet är jobbig, jag vill sova på natten. Skulle verkligen behöva det också eftersom jag var ute igår kväll. Vi hade vår inspark på eftermiddagen och sittning på kvällen. Mycket trevligt, men sent blir det alltid och trött dagen efter.
Hostan har inte lagt sig än, undrar om jag får sova något inatt..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Är detta någon rikstäckande epidemi? Vi är grymt många här i Sundsvall som nästan hostar upp lungorna på nätterna och föreläsningar. Fy sjutton.

2007-09-17 @ 15:44:27
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: Mimmi

Ja, det är mycket möjligt. Många i min klass också som inte har hälsan. Blir så när barnen samlas i skolorna efter sommarlovet..=)

2007-09-17 @ 22:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0