Kommer igen, så sakteliga

Haft föreläsningar om cellens uppbyggnad och funktion i två dagar. Intressant, men återigen, mycket information. Ny kurs imorgon. Histologi, läran om kroppens vävnader typ, och så tenta om en vecka.

Det har varit vackert väder idag, hög luft och solsken. Temperaturen kröp under 10 grader i morse. Lite svårt att veta hur man ska klä sig när man cyklar, först är det kallt men ganska snart varmt i och med att man rör sig. Och samtidigt som man är varm och överkroppen isar det kring fingrar och öron. Sätter man då på sig ett pannband blir man för varm.. Men, jag klurar ut det så småningom. Har ju varit förkyld alldeles för länge, men nu börjar det ge sig tror jag. Har cyklat två dagar i rad, dessutom sprang jag och styrketränade lite igår, men det känns bra trots träning. Visserligen vågade jag inte ta i för kung och fosterland och jag sprang inte mer än 17 minuter drygt. Men det kanske var en lagom start. Känner hur kroppen börjar säcka ihop lite, eller det är väl egentligen mer en känsla man får efter ett längre träningsuppehåll. Antagligen ändras inte fettreserverna märkvärt, men man känner sig mer eller mindre som en kossa.
Det är ganska stor sannorlikhet att jag påverkas av folket i min klass när det gäller det här. I princip alla tränar, mer eller mindre, har snygga kroppar och allmänt fixerade vid det. Jag försöker att bibehålla min någotsånär sunda linje att träna för att må bra och orka med skolan etc. Självklart finns det en utseendefixerad ådra även i mig (som om den skulle vara väldigt liten eller obefintlig, vilket skämt) och jag tränar också dels för att behålla min kroppsform och för att kanske omfördela vikten lite. För gå ner kommer jag antagligen inte göra, får jag muskler istället för fett kommer jag snarare gå upp.
Idag har jag åtminstone cyklat 1,5 mil, det är bra dagsmotion. Hoppas det inte kommer något förkylningsbakslag nu, för jag vill verkligen komma igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0