Fredag

Igår: Efter en hel dag med föreläsningar om vävnadslära var jag helt färdig. Det var väldigt få som förstod något över huvudtaget. Har aldrig varit med om något liknande, föreläsaren var helt ofattbart ostrukturerad och pratade om allt och inget i en salig röra. Jag somnade faktiskt under det sista passet, bara några enstaka sekunder visserligen. Sedan vaknade jag med ett häftigt ryck och kom tillbaka till verkligheten. Det är nog den skönaste sömnen, när man inte riktigt får sova, är sådär vansinnigt trött och somnar, någonstans medveten om att man sover och inte borde. När jag kom hem lade jag mig på sängen, klockan var 15.30. Mimmi slocknade som när man blåser ut ett ljus och vaknade så sakteliga runt kvart i sju. Kunde trots min något stora power nap somna utan problem kl.23.

Idag: Tack och lov hade han skärp sig idag, föreläsaren. Mimmi var mycket piggare och kunde koncentrera sig så pass att hon kunde ställa frågor. Fast jag undrar vilken sorts frågor som kommer på tentan, kan bli vad som helst..
När jag kom hem efter en halvdag i skolan med curryfiskbullslunch, samlade jag ihop mig och gick ut och sprang. Skönt var det. Sprang förbi ett bygge och fick busvisslingar efter mig, i Sverige. Inte riktigt van vid det. Sprang över ett övergångsställe, en lätt lastbil stannade precis och släppte över mig. Jag vinkade, såg att det var två unga killar i bilen och fick sedan två lätta tutningar som svar när jag sprang över.
Nu är jag lite seg, efter nästan 30 minuters löpning, styrketräning hemma, en varm dusch och en varm nudelsoppa. Snart kommer Thomas och förgyller mig helg. Vi ska åka och storhandla till hans stora förtret, han tycker att det tar sådan tid för mig. Det gör det i och för sig, eftersom jag tycker att det är ganska roligt att gå och fundera över vad jag ska ha och inte, och vad man kan laga av det, och vad som är gott ihop osv.

Jag och Daniel ska ha en date på söndag. Blir kul att höra hur han har det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0