Förkylt tentaplugg

Sitter än så länge i min stocksundsetta. Ska åka hem idag, till Västerås. Skönt att slippa tänka på all mat hela tiden
 och bara ta det lugnt. Mamma har köpt hem mozzarella, tomater och basilika för att jag ska komma hem.=) Jag har längtat efter det i flera veckor. Dock förkyld, igen, så irriterande. Men det blir så när det kommer massa folk från olika ställen, alla blir sjuka typ. Större delen av min klass är mer eller mindre förkyld.

På fredag har jag min första tenta, lite läskigt. Bara massa latinska termer, men jag har lärt mig en hel del, så resten ska nog kunna bankas in också. Nu i veckan ska jag plugga järnet, och uträtta lite annat som jag behöver göra i Västerås. Vi har haft en väldigt bra föreläsare. Allmänläkare och doktorand, han kunde sin anatomi om man säger så. Har pratade ur huvudet hela tiden, alla långa latinord kom ur honom som på en maskin, helt sjukt. Visserligen hade han hållt just den här kursen på naprapathögskolan i ca 15 år, men ändå.
Vi gick igenom hela kroppen, inte ut i minsta detalj, men alla delar. När vi kom till urogenitalia som hela kisseri- och könsorgansapparaten kallas satt hela klassen och småfnittrade mer eller mindre under föreläsningen. Lustigt att man aldrig växer upp på det planet. Alla tycker att sånt där är mer eller mindre roligt. Det blev ju inte bättre av att föreläsaren som annars är väldigt seriös började skoja med kommentarer som; "och penis kan ju variera i längd och storlek, framför allt vi festligare tillfällen".

Det är väldigt vackert väder idag, helst skulle jag vara frisk, så man kunde vara ute och plocka svamp eller ta en springtur. Fast springa skulle jag i alla fall inte kunna, eftersom jag fortfarande har ont i foten. Ska gå till skolkliniken med den, vi elever får gå gratis i mån av plats. Riktigt bra, borde använda det ofta så man håller sin kropp i trim.
Nu ska det kureras lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0