Efter tentamen nr 1

Idag är det söndag. I fredags hade jag tenta, min första. Lite läskigt just därför, men jag var trots det kolugn. Sov som en stock natten innan, kunde äta frukost utan problem osv. Tentan i sig var barnsligt enkel. Bara kortsvarsfrågor som alla gick ut på att ange vilken struktur i kroppen det handlade om på latin. Jag tror att nästan alla får godkänt, många kommer att få vg även om man måste ha 90% rätt för det betyget, 27 av 30 den här gången.
På kvällen skulle det vara nollning i en av Stockholms parker, Rålambshovsparken (tror jag den heter). Det var inte det finaste vädret, lite duggregn och allmänt kyligt. Många i min klass dissade det och fixade egna förfester istället. Min nollningsgrupp kom överens om att vi skulle komma dit i alla fall, det var några grupper förutom vår som skulle dit. Mimmi kommer dit kl.18.15, en kvart sen. Ser inte en kotte, bara några som står och pratar. Känner mig ganska ensam i den gigantiska parken med grönområden som motsvarar typ tre Vasaparker (Västerås stadspark). Samlar mod så småningom och går fram mot gruppen vilka visar sig vara några från V1, klassen som håller i nollningen. Pratar lite med dem, jag är den enda nolla som är där, usch. Tack och lov kom tre tappra tjejer efter en stund. Dock var det bara två förutom oss som anslöt sig, det var fler ettor än nollor..=) DÅLIGT, sa ettorna, men vi som var där fick mycket creds. En av ettorna fixade en förfest hemma hos honom istället, mycket trevligt blev det och efter det utgång.
Jag hade en kulig fredagskväll med min klass och fadderklass. I lördags vaknade jag kl.10, fast jag somnade efter kl.04. Thomas kom och höll på att gå upp i limningen över att han eventuellt inte skulle få se matchen mellan Sverige och Danmark. Det slutade med att vi hamnade på O'learys i Sundbyberg, trevligt faktiskt. Ordentlig stämning och tv-apparater överallt, alla såg bra. Idag har vi slagit ihjäl några timmar på stan och jag har äntligen fått min efterlängtade termos och potatissticka. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0