Williamdop

Idag har jag sett min nytillkomna kusin William för första gången, trots att han föddes i typ maj. Riktigt söt tjockis till bebis..*mys* Ett dop i ekumenisk anda i Katarina kyrka. Mamma Rania är av ortodox kultur och pappa Johan kommer från sedvanlig (i Sverige) protestantiskt kristen tradition. Vilken skillnad det är på dop, och familjer. Ranias familj var med under hela dopet och tog kort och hjälpte den lilla familjen med på- och avklädning av den lille etc. Helnedsänkning blev det av William som faktiskt, trots att han enligt fadern vanligtvis är väldigt lugn och snäll, började gråta sådär hjärtskärande och hela församlingen ler och mumlar; " naa..ojoj..".
Det var ett riktigt ståhej, men väldigt roligt att få vara med om något annorlunda.

Nu är jag trött känner jag och klockan är bara halv sex. Sov inte jättebra i morse. Jobbigt, snart kommer Thomas från jobbet och jag har inte pluggat något alls idag. Jag har väldigt svårt att plugga när han är här.
På måndag kommer Johanna, hon ska på studiebesök på TV4 och Sveriges Radio (tror jag) med journalistprogrammet från Sundsvall. Hon ska bo hos mig, kuligt. Men jag MÅSTE ha disciplin att plugga ändå, annars kommer inte den här tentan att gå bra. Uscha..På fredag är den, anatomi - bål och huvud.

Jag har fått en ugn!!!! Helt otroligt. Vi hade en gammal ugn i vår husvagn förut som vi sålt. Men vi känner de som vi sålde den till, pappa (som inte skäms för något) ringde och frågade om de hade den kvar och om de ville sälja den till oss igen..=) Nu står den här i mitt kök, den är ful, gammal och helt funktionsduglig. Kom på att måste skaffa mig några ugnssäkra formar. Hihi.. nu kan jag baka bröd, kakor och bullar...=)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Typ i maj, haha. Juli, tror jag. Och jag lovar att du ska få plugga på måndag. Jag kan förhöra dig :)

2007-10-13 @ 23:57:59
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0