Dan före dan

Fast före tenta och inte dopparedan som är mycket trevligare.
Jag har bakat ett gudomligt bröd idag. Hurra för ugnar! Blev inspirerad av receptet på havregrynspaketet och gjorde som det stod i princip. Bytte ut socker mot honung, en hel del vetemjöl mot rågmjöl och gjorde kakor av degen istället för att platta ut den i långpanna, mest för att jag inte har någon. Den färdiga produkten skulle man kunna kalla för råghavrebräck, typ..=)Mumma..

Ja, det finns alltid ursäkter för att inte göra det man ska, plugga oftast. Men jag tyckte att jag faktiskt gjorde väldigt bra ifrån mig igår, pluggade hela dagen förutom när jag lagade mat. Jag tror att jag kan det, kanske en liten övertro på mig själv, time will tell.

Fasligt skönt är det i alla fall att sitta ensam i sin lägenhet i två dagar utan att behöva gå till skolan och proppa huvudet fullt. Det är nästan rekreation, mest för att man får vara ifred, slippa vara social och göra vad man själv känner för. Jag gick en promenad igår eftermiddag. Hittade ett fint stråk längs med vattnet som jag inte sett förut. Följde den relativt smala grusvägen en bra bit och hittade mitt träd. Det är en tall. Den har kanske stått rakt upp en gång i tiden skulle jag tro, men nu ligger den som en liten bro ut över vattnet. Grenarna är sådär vackert krokiga och kronan härligt buskig. Ingen större insyn, men fin utsikt. Störtförälskad på en gång. Jag kravlade mig ut på stammen och hittade en klyka där man satt riktigt skönt. På sommaren ska jag sitta där, filosofera och läsa böcker.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är väldigt disciplinerad, hoppas att tentan gick bra. Trots att jag kom och våldgästade din lägenhet i måndags.

2007-10-19 @ 14:32:15
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0