25h-dygn

Ännu en vecka har passerat, jag har äntligen fått min efterlängtade CSN-pengar och känner mig någorlunda välbärgad i typ ett par dagar till innan jag ska betala hyran.
Thomas har varit här sedan i onsdags, det var skönt att äntligen få träffas lite mer än knappt två dagar. Visserligen har han jobbat både lördag och söndag, men vi kunde ses en del on, to och fre.

Vaknade halv nio, trodde jag och skuttade glatt upp ur sängen. Men efter ett tag insåg jag att hon bara var ca åtta och att jag hade vunnit en timme. Älskar den känslan, för det händer bara en gång per år att man får en hel timme till och dygnet får helt plötsligt 25 timmar. Hur många gånger skulle man inte behöva den där extra timmen?
Idag uttnyttjade den för att hinna städa ordentligt, eller diska ur ugnen som var nerkladdad med fastbränd grädde, eller äta frukost i lugn och ro..
Daniel kom kl.14. Vi drack två kannor te och pratade om hur sugit det är att plugga mitt i terminen, hur man tappar sugen lite och hur gott det är med falukorv de lux. Åkte sedan in till Betlehemskyrkan, gick på BK3, pratade lite med Tomas och åkte hem till Thomas. Jag borde plugga jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0