Sjukt

I onsdags morse vaknade jag och kände på en gång att jag egentligen skulle stanna kvar i sängen, ringa till jobbet och säga att jag inte kommer idag. Men medan jag låg och funderade på hur dåligt jag mådde tickade klockan och så blev hon för mycket för att jag skulle kunna ringa mig sjuk. Så jag åkte till jobbet. Väl där frös jag nästan hela tiden, hade ont i halsen, var helt blek i ansiktet och mådde inte som en prinsessa precis. Jag kämpade mig igenom hela förmiddagen fram till lunch i alla fall. Fyra duschar till råga på allt, vanligtvis är det bara två. Dagen innan var det helgbemanning (1:a maj), alltså bara en personal på gruppen och då hinner man inte duscha någon. Så det var extra tungt, men det gick det med. Jag gick kl.12. Otroligt skönt att komma hem, klä av sig, lägga sig i sängen och bara sova. Och jag sov, åt lite, gick på toa, sov igen osv. Dagen därpå hade jag 39.4 i morgontemp, tog alvedon och började svettas något så grymt. Det rann om hela mig.. blä. Det är ungefär så som jag har tillbringat mina senaste tre dagar.
Jag hatar att vara sjuk, man orkar ingenting. Allt som man tar sig för tar dubbelt så lång tid att utföra som när man är frisk. Idag hade jag tydligen sovit tilläckligt när klockan var 04:45. Helt värdelöst, var pigg då dessutom. Låg och funderade en timme ungefär, tog tempen, 39.2, somnade tillslut och vaknade strax efter nio. Nu börjar jag bli sådär trött, ska väl äta något och sedan lägga mig igen. Blir skönt..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch, 39-graders feber, inte kul. Tänker på dig, krya på dig! Kram.

2007-05-04 @ 16:39:53
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0