Hesa toner & blomsterprakt

Solnedgång, så vackert.. Just kommit hem från en körövning från läktaren. Jag har fortfarande ont i halsen, kan alltså inte sjunga. Men som den trogne körmedlemmen jag är, går jag dit och sitter och lyssnar, man lär sig på det också.. Nåja, jag kunde inte riktigt låta bli att sjunga med när de repade ett ave maria som är såå bedårande. Har ondare nu än när jag åkte dit.

Tidigare idag var jag på Åsby trädgård utanför Hallstahammar tillsammans med tre andra ur personalgruppen och fem boende. Vi åkte färdtjänst dit, packade ut oss ur bussen och travade in med rullstolar och annat bihang. Mycket fint har de där, jättemycket uteväxter, hela växthus med växter att ha inne, både stora och små. Ni vet hur det brukar vara på sådana där ställen. Kul för de boende, de lever upp på ett annat vis. Finns dessutom ett litet fik där bland växterna, där satte vi oss och inmundigade vårt eftermiddagskaffe med tilltugg. Jag tog (betalade för) en vaniljgömma, typ munk, jättegod. Köpte med mig en busktomatplanta hem, det är så trevligt med tomater från trädgården. Jag ska vårda den ömt.

Måste ta en macka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0