Snart...

Nu är det inte så långt kvar. Tror jag bara har sju arbetsdagar kvar på Ankaret där jag tillbringat min vakna tid det senaste året. Känner hur det närmar sig, skickar in blanketter till csn, kollar upp dittan och dattan, river ur skåpen hemma och rensar (skitdrygt). I helgen ska vi ha en fest hemma, för mig och Max (min äldre bror), vi flyttar båda två. Han till Götet och jag Stockholm. Konstigt, nu kommer vi aldrig ses typ, hittills har han bott i stan i alla fall.
Men det ska bli skönt att flytta, slippa pappas tjat om man har ringt dit och kollat det, jag kan bli helt galen på honom när han håller på så. Men det är väl bara omtanke. Skönt att få städa när jag vill, laga min egen mat, vika min egen tvätt. Dock kommer man väl att spy på alltihopa efter ett tag, men just nu känns det lockande nytt.

Alldeles förskräckligt dyrt är det att gå den där utbildningen, jag insåg nu för en stund sedan att jag måste betala 78 000 första året. 15600 måste jag punga ut ur egen ficka bara sådär. Lånet från csn täcker inte hela kalaset. Vilken tur att man är så stört tät...*bah*


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nää... varför ska de ha så mycket pengar? Vad går de till?

2007-07-24 @ 19:25:18
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0