Lägenhet

Tänk vilken tur det var att jag satte in en sökesannons i DN. Dagen den var inne fick jag sju svar, olika varianter. Inneboende, egen lgh, vindsvåning etc. I lördags skulle jag till Stockholm, firade lite med släkten på skansen, trevligt för övrigt. På morgonen ringer en kvinna vid namn Kattis. Hon berättar att hon har en lägenhet i botten av sin villa som är nyrenoverad och jättefin, 5-10 minuter med cykel till freskati. Jag bestämmer mig för att åka dit och titta på den, skulle i alla fall titta på två andra lägenheter. Tur för mig att jag gjorde det. Jag var hur trött som helst när jag kom dit på kvällen, hon visade oss (mig och Thomas) in i lägenheten med egen ingång och tillhörande altan med kvällssol (!). Verkligen jättefin, allt var nyrenoverat, golvvärme i badrummet, keramikhäll i köket som dessutom var som ett eget rum. Jag kände på en gång att, här kan jag bo. Framför allt när det är cykelavstånd till både innerstan, havet och bad, och skolan. Trevlig var hon dessutom, distriktsläkare, de har väl social kompetens, eller.. hon hade det i alla fall.

Känner hur jag står i startgroparna nu, får börja säga hejdå till folk på jobbet som går på semester som jag inte hinner träffa innan jag flyttar, kollar som en idiot på blocket efter diverse grejer som jag behöver etc.
Men nu är jag trött, ska antagligen till Vingåker med Thomas imorgon och fylla på lite i garderoben.. hihi.

image10
Vi tycker om varandra.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh! Jag blir helt till mig när jag läser om din flytt. Kul att du har hittat fint boende och allt! Det är så inspirerande att flytta.

2007-07-11 @ 23:30:17
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0