Nybörjare

Igår kom jag hem till Västerås. Huvudanledningen till hemkomsten var att jag idag ska (håller på) baka med mamma, julbaka. Men igår kväll åkte jag hem till en vän. Han är musikalisk och smart. Jag hade med mig två fioler, båda mina egna, men den ena för att han skulle ha något att spela på. Han vill lära sig spela fiol, har knappt tagit i en och ber mig lära honom grunderna. Väldigt intressant måste jag säga, och roligt inte minst. Och jag måste tänka.
Jag visar honom och han tar efter, lär sig snabbt. Visserligen har han spelat gitarr ett bra tag och är riktigt duktig på det, så han förstår lite teknik och så.
Pratade lite med honom nyss, han har spelat hela dagen.=) Tänk om jag hade varit en sådan elev, vad duktig jag hade varit..
Nu ska jag återgå till mitt bak, lussedegen har nog jäst färdigt vid det här laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0