Annandagsmiddag

Två av pappas bröder med familjer, hans mamma och faster kom på besök hem till oss idag. Under alla år har min farmor och farfar anordnat en juldagsmiddag för hela släkten plus en hel del vänner. Den sista de höll i var nog för fyra år sedan. Efter det blev farfar allt sämre i cancer och de orkade inte mer.
I år kände mamma att hon både hade ork till att anordna något liknande och att det var dags att träffas allihopa. Mycket trevligt att träffas och prata, om ditten och datten, äta alldeles för mycket god mat, umgås och bara ha det bra.
Det är det värsta med julen, att det äts något så fruktansvärt mycket. Jag tycker att jag har konstant ont i magen, det finns ju alltid något gott i närheten att stoppa i munnen. Tur att jag haft så pass bra disciplin när det gäller träningen, jag menar, det kanske jämnar ut intaget lite grann..
Stört trött efter en heldag i köket. Sängen sjunger ljuva melodier som precis touchar min öron, nog dags nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0