Invigning

Idag var det invigning av skolan, dessutom upprop eller inskrivning som de kallade det. Nu är vi 75 i min klass.
Skolan var väldigt generös och bjöd på cateringmat med starköl eller cider till, och dessutom tårta, gigantiska sådana mellan alla talare och invigare. Det blev ölfest i gräset utanför tältet som de byggt upp utanför skolan, trevligt, fast lite konstigt på en måndag. Men, är inte studentlivet sådant..?=)
Nu smälter jag bara maten jag just kastat i mig, så ska jag dra mig ner på stan igen, till Vasaparken där vi ska träffas och umgås lite mer. Vi har ju inga direkta förpliktelser än... Bra sätt att lära känna klassen på också.

Thomas var här i helgen, vi firade att vi har varit tillsammans i tre år. Mycket trevligt det med. I fredags gick vi på bio, Pirates of the Caribbean 3, helt ok. I lördags gick vi på stan under dagen och åt middags i gamla stan på kvällen, dyrt blev det, men gott var det. Efter det gick vi och tog en drink på en pub längs med Drottninggatan. Igår spenderade vi tiden utanför stockholms slott och tittade på den stora vaktavlösningen, fjärde skvadron gick på, beriden högvakt. Bra var det faktiskt. Det var trevligt att få umgås i så många dagar, to-sö. Det är inte alltid det blir så.
Men nu är det dags att dra sig igen...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0