Dyrt

Jag var för en liten stund sedan i Stocksunds närbutik. De hade en hel del, men nästan inget av det som jag tänkte köpa. Ganska lustigt utbud också. Eller inte lustigt egentligen, men ni vet, det brukar vara det mest basala varor i sådana butiker, inte så mycket färskvaror över disk. Men här hade de en hel kött- och fiskdisk, ganska mycket fancy-grejer till köket.. Jag ler lite i mitt inre och ser hur mångmiljonärer strosar omkring i en något sliten Fred Perry t-shirt och ett par Peak-shorts (skabbkläderna på semstern), handlandes det nödvändiga till grillpartyt. Färsk fjordlax kanske? Ja.. varför inte, vi åt ju entrecôt igår.

Nej, jag överdriver, ganska mycket. Det är vanliga människor med en snygg yta. Faktum är att jag blivit förvånad x flera över att folk är så vanliga här. Det är som att man (jag) har en otroligt fördomsfylld bild av hur rika människor ska vara, att allt ska vara väldigt fancy, att de har en snobbig attityd osv. ni vet. Fast det där stämmer bara till viss del, ganska liten dessutom. Jag menar, de har mycket pengar och har råd att unna sig saker utan att det blir någon märkbar skillnad i kapitalet. På sätt och vis inget fel i det när man har jobbat ihop sin förmögenhet, ofta innebär det hela ett ganska stort ansvar och kanske även en börda ibland skulle jag tro.

Anyway, jag skulle handla lite grejer. Fick tag i konservöppnare, soya och vitlök, skulle också ha rakblad till min rakhyvel. 4 st för 99kr! Helt sjukt, aldrig varit med om ett dylikt pris, minst 25 spänn dyrare än var som helst. Jag pratar ganska ofta om att saker är dyra, kom på det nu. Men det är det, dyrt. Framför allt när man har flyttat och vet att skolan snart är på en om en fet årsavgift, förbaskade utsugare. Egentligen tror inte jag att de skulle behöva ta ut en sådan enorm avgift, de bara gör det för att det är roligt typ. Folk betalar ju ändå.
Men nu ska vi vara glada!

image11

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jaha, bor du i ett rikemansområde? Nice =) Vad kul att du verkar trivas! Men jag visste inte att du skulle flytta så tidigt. När är det du börjar?

2007-08-07 @ 19:11:01
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: Mimmi

Jag började idag, så jag har suttit och räknat matte hela eftermiddagen, sådär lagom roligt..=)
Jo, nog är det ett rikemansområde. När jag poratar med folk reagerar de när jag säger stocksund..=)Alla hus är jättestora och jättefina..=)kram

2007-08-08 @ 19:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0