Kokos

"Moonless night" står det på korken. Mm, svart. Fast mer grafit.

Ångan stiger i små virvlar från mitt stora glas te, Sir William's. Jag har en skål med fruktsallad bredvid mig, apelsinen var förvånansvärt god. Rostade kokosflingor och russin blir pricken över i:t som inte ens finns med.

Mina fuktiga träningskläder i en hög på träningsmattan, hamnade där när jag klev in i duschen. Hoppade rep på altanen först och lyckades med några double unders, trots att det var länge sedan. Vågade inte dra på mig för mycket puls, blev nästan frisk igår. Youtubade några pilatesvideor som jag följde sporadiskt. Fast jag vill ha den där dvdn.

Det blev vackert väder tillslut, vårjackan sedan, ska hämta mina linser (äntligen) och gå på café.

Jag längtar efter mitt liv.

Snart har håret torkat. Klirr, säger örhänget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0