Vitlööök

Jag är ledig idag, tanken från skolledningen är att vi ska sitta och studera flitigt. Har visserligen tenta imorgon, så jag har faktiskt läst. Alltid tacksam för lediga dagar, de dyker upp då och då, det är bra. Jag har knappt stuckit ut nosen idag. Var in en kort sväng i växthuset där jag fastnade med håret i ett stort spindelnät, äckligt. Fick i alla fall ihop en handfull med gröna tomater som jag vet inte kommer mogna. Lyckades åstadkomma en burk med riktigt god grön tomatmarmelad. Jag som inte ens äter sånt.

Hur som haver tränade jag igår, det var riktigt skönt efter att varit tvungen att hålla mig i skinnet i nästan två veckor. Men idag har jag tendens till ont i halsen, det är ju så att man kan bli galen. Jag HATAR hösten på det här viset. Har alldeles nyss ätit en wasa sport med tunna skivor färsk vitlök, skinka och ost på. Inte helt illa faktiskt, ett tips för den som har svårt för att få i sig vitlöken utan apelsin som annars är det bästa knepet enligt mig.

På lördag ska jag hälsa på släkten. Gör flera flugor på smällen och klipper mig hos faster, äter pannkakor hos farmor (som knappt kan bärga sig innan hon får träffa Ed även fast det inte blir då, så söt), fikar och promenerar med morfar på eftermiddagen och äter middag med mormor efter det. *puh* Efter det bär det tillbaka till el Stockholmo och Globen där jag och Johanna ska se Cirque du soleil. Hihi.=) Så jag får se till att vara fin hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0