Första advent - i Göteborg

Mitt tåg tillbaka till Stockholm avgick 8.02 imorse. Mitt problem var att det skulle komma in 12.52 till Stockholm. Min omdugga i manipulation började kl.13. Det var ju inte mycket att göra åt, jag försökte ringa och styra om osv., men inget gick igenom. Hur som helst kom jag till skolan tillslut, med andan mer eller mindre i halsen och det där stressade Stockholmsuttrycket i ögonen som säger; "alla sega människor borde omedelbart transporteras...gaah, undan!". Men det var helt onödigt att jag stressade mentalt, för lektionen (som duggan visade sig mer likna) började i princip när jag kom, för min lärare var upptagen med annat under den första halvtimmen.

Hur som haver så har vi (E&M) som nästan alltid haft en lugn och avslappnad helg med mycket sömn. Men eftersom det var första advent travade vi några varv runt Liseberg bland 5 miljoner juleljus och jag köpte torkat renkött för alldeles för mycket pengar, som jag dessutom glömde i Edwards kyl. Tur för mig att han inte tyckte att det var så gott...



Vi glöggade i lördags med några kompisar till Ed, Max kom också förbi en sväng innan han skulle se premiären för Trollflöjten på Göteborgsoperan (!). Mycket trevligt, även om jag misslyckades med min egentligen fina kaka, jag var jättearg.
Vi tog igen Maxtiden på söndagen genom att gå på gudstjänst i Vineyard på eftermiddagen och sedan äta middag tillsammans på ett fik, det var också kuligt.

Hipp hipp hurra för helger!

Kommentarer
Postat av: E

ja hipp hipp för helger, usch usch för vardag... iaf vardag utan M. jag ska ta väl han om ditt renkött :) tur att du köpte torkat iaf! puss!

2009-11-30 @ 22:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0