Göteborg&Valborg

Igår firades valborg hemma hos mig med tre underbara tjejer genom att grilla på min altan och äta och dricka riktigt gott. Vi blonderade Matilda, jättefin blev hon, och åt färsk ananas, vindruvor och melon till baileyskaffet. Vi pratade om allt och ingenting. Vi skrev dessutom farmakologitentan på förmiddagen och var nog klara allihopa på 40 minuter. Enkel och lättskriven, tänk om alla tentor var sådana.. Sedan firade vi med shopping och spontanlunch på sergels torg i solen.
Jag hamnade innanför dörren här hemma vid halv tre och insåg röran. Ren tvätt överallt, disk som jag inte orkat bry mig om, och ni vet.. Det är riktigt bra att få hem folk ibland, då blir det fart liksom. Hann faktiskt röja undan allt, diska, träna och fixa både grönsallad och potatissallad innan de kom.

Helgen som var tillbringade jag i Göteborg med främst Mr men också Max. Vi var ju så illa tvungna att börja fundera, bror och jag. Fantastiskt skön helg, otroligt väder på lördagen då vi vandrade i botaniska trädgården och drack öl med utsikt över staden. Jag har fått se staden lite mer än jag gjort förut, både dag- och nattetid. Dessutom blev det många sköna timmar av att inte göra någonting, det är nyttigt.



Götteborrg.






Kommentarer
Postat av: Mr

sött litet hopp :)

2009-05-02 @ 11:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0