Ledig vecka

De senaste dagarna har jag haft så mycket tid till saker som jag aldrig hinner med annars, eller snarare sådant som hamnar långt ner på prioriteringslistan. Jag har städat, röjt i förrådet, gillrat råttfällor, städat kylen och frostat av frysfacket osv. Idag ska jag plantera om lite och tvätta färdigt. Det är en otrolig befrielse att få känna att jag inte kan lägga tiden på något vettigare. Dessutom sov jag gott inatt utan hemska drömmar som jag haft de senaste två nätterna, skönt.

För nästan en vecka sedan var jag på Bara Vi och såg Patricia och Johanna spela. Verkligen jätteroligt att få se den som stått mig närmast som vän under min uppväxt framträda. Sedan var det party hela natten, Johanna fyllde 22.
I söndags var det speldags igen, denna gång på Mosebacke med Western som förstaband där Max, min bror, spelar trummor.Hurra vad bra! Blev helt lycklig även då, stolt och glad. Dessutom var det roligt att så många kom som jag känner, Daniella, PB, Malle, Johlie och Moaskrotet. Nästa gång vi ses är det giftasdags..iih. Och jag vet inte ens vad jag ska säga.

Jag var på en fantastisk teaterföreställning igår, Vildanden. Otroligt bra story som grep tag i hela mig, satt som på nålar i stort sett i 3,5 h och hade faktiskt tårar i ögonen två gånger, vilket är ovanligt för att vara jag.

Imorgon är det avslutning och skolan bjuder på buffé, det brukar inte vara fy skam. (Kom ihåg anteckningarna Mimmi!)
Och efter det är det verkligen sommarlov, även om jag har haft det i över en vecka redan. Nice helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0