Gurkan fick besök

Men vilken helg..=)

Tog bussen tidigt i lördags morse till Västerås, pappa hämtade mig på stationen och mamma hade fixat förmiddagsfika tills vi kom. Jag tappade upp ett lavendelbad, njöt av värmen.
Klockan två hämtade jag Blanche som varit i Köping och styrde mot IKEA. Jag shoppade loss på smågrejer som glasburkar, diskställ, vinglas, smörknivar osv. Men hittade inte någon lampa till fönstret. Tänkte i mitt stilla sinne att jag antagligen skulle hata mig själv när det var dags att åka tillbaka till huvudstaden igen.
Träffade min forna sångpedagog efter en ride inne på Maxi för att handla ingredienserna till kvällens ostbricka. Faktum var att jag tänkt på henne under morgonen och att jag borde höra av mig, så det var riktigt roligt att få se henne igen. Nackproblem hade hon, så vi ska ses i påsk. Vi svängde spontant in på PC city och jag kom ut därifrån med en efterlängtad iPod Nano 16 GB, orange. Jag och PB åkte hem, fixade middag och kollade sedan på Blindness till vin och ost. Vi satt där nästintill paralyserade av hemskheterna som levererades på löpande band, fruktanvärd. Inget att rekommendera om det är komedi som suget består av. Sedan sov vi gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0