Marie bebådelsedag

Fantastisk dag i Stockholm. Visserligen kallt, men solen värmer verkligen och lyser inte med sin frånvaro denna dag. Njöt av promenaden hem från Danderyds sjukhus och tog en längre omväg för att få gå längs med vattnet och i skogen i Stocksund. Samtidigt lyssnade jag på violinkonserter av Vivaldi. Hela han är vår, sprudlande vackert. Kände mig härligt livlig själv väl hemma i lägenheten och lyfte ner fiolen från väggen så fort jag fått av mig ytterkläderna, stämde den och spelade intensivt i en halvtimme. Bryggde kaffe, sådde tomater och gräslök som jag sedan ska sätta ut och satte mig sedan med min ortopedibok.

Känner mig lycklig idag, trots att jag är lite sjuk. Igår var jag jättesjuk, och hade inte lust med någonting, framför allt inte att ta hand om patienter. Men det gick det med.

Det är tvättdag för mig idag. Det är någon hemma i huset, jag hör stegen. Men personen öppnar inte när jag plingar på, man kan ju bli galen för mindre. Jag MÅSTE tvätta. Våffelbesök i helgen ju.

Kommentarer
Postat av: ed

åh, våfflor som är sååå gott :)

2009-03-26 @ 16:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0