Muu

Mina timmar på jobbet har varit riktigt slitiga idag. Somnade runt tvåslaget inatt, först störd av konverserande tonåringar på min altan och sedan sjönk mängden av trötthormon i kroppen så jag piggnade till. Hurra.
Anyway, 05.24 ringer klockan och jag försover mig till 06, hurra igen. Äter frukost och tar mig till jobbet på min cykel i morgonljuset, intet ont anande. Får rapport och sedan drar cirkusen igång. Det ska tas prover på svårstuckna damer, patienter ringer och behöver gå på toa, frukost ska serveras osv. Visserligen vanliga sysslor, men idag blev det stressigt, antagligen mängden med prover som slukade tiden. Dessutom blev jag kallad "jävla kossa" säkert tre gånger av en patient. Lite roligt tyckte jag, annars brukar det vara "jävla kärring!" för att man försöker dra på en tröja eller något annat elakt.
Hur som haver så hamnade vi på rätt sida om tolvslaget även denna dag och vid ett någon gång satt jag som en liten hög i en av personalsofforna och blundade och längtade till min säng.
Väl hemma somnade jag på altanen med en jordgubbs- och kiwismoothie i solen med katten Alice bredvid mig, mycket skönt. Men alltså, jag trivs jättebra på mitt jobb.

Jag älskar det här vädret, helt enkelt synd att jag är instängd om dagarna. Men man kan ha sommar inne med t.ex. färska jordgubbar i sin yoghurt på kvällen efter att man har sprungit och tagit en varm dusch och sedan sitter och skriver på sin blogg för första gången på evigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0