Middag á la Mimmi

Lade mig runt 22 för första gången på flera veckor natten till idag. Sov oroligt, vaknade vid två och suckade. Radion drog igång 05.20 och jag vaknade utan svårigheter, flyktig sömn.
Flingorna singlade ner från molnen hela morgonen. Jag serverade frukost, tog venöst Hb, bäddade sängar och kvittrade uppmuntrande. Hur man håller på. Visade sig att en av dem var läkare, något pinsam utgång på det hela.

En lugn dag mentalt med bra kollegor, även om jag sprungit en del. Matchade bussen hem, helt slut. Förberedde middagen som jag nu bjudit Sofia på.

Meny:

Mozzarellatoast med basilikapesto och soltorkade tomater

Laxgratäng med pepparrot
      Blandad sallad
J.P. Chenet, Blanc des Blancs

Florsockerpudrade semlor med maffig fyllning
Grönt te med smak av stjärnanis och kanel



Men nu hänger huvudet. Ge mig en kudde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0