Hem

Nu ska jag hem. Har aldrig sen jag flyttade haft ett behov av att komma hem. Var mest irriterande att behöva rätta sig efter deras regler igen så fort man klev innanför dörrarna. Lite annorlunda nu, känner ett behov att umgås med människor som vet precis hur jag fungerar. Som på vissa sätt känner mig utan och innan, folk som bryr sig, på riktigt.
När jag väl kommit fram till det insåg jag att jag egentligen inte har råd att åka hem. Det dröjde inte många minuter efter att studiestödet hade ramlat in så hade hälften försvunnit åt både höger och vänster. Köpte en bok idag och ska gå till naprapaten imorgon. Beslutade mig för att inte åka, smsade pappa och sa det. Svaret blev endast; "Vi betalar resan. Kram"

Har i tystnad och oftast med stor koncentration suttit lutad över mina böcker, hela dagen. Från halv elva till åtta någon gång. Hann tvätta allt förutom mina gardiner, men tar dem när jag kommer tillbaka sedan. Man skulle kunna tro att jag byggt en koja härinne med alla kläder som hänger överallt.

Fick nu på kvällskvisten en torr, kittlande känsla i halsen och varningsklockorna börjar ringa med full styrka. Så jag blandade mig en härlig drink som jag nu avnjutit. Sängen anropar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0