Lasagne di mare, eller något.

Somnade igår efter fibularistöj och värktablett, börjar bli less...

Möttes av en underbar liten varelse på vägen hem, precis i sista backen kommer det lilla livet och stryker sig mot mitt ben, jamar uppmanade och tittar intensivt på mig. Helt otroligt söt raskatt, liknar en leopard i teckningen med mycket nättare och spänstigare kropp än savannkusinen. Vi gosar en stund och jag reser mig så småningom till halvstående med ryggen böjd över katten. Hon tittar på mig som det rovdjur hon är, tar sats och hoppar rakt upp i ansiktet på mig, dock utan att göra mig illa. Mer som; "sådär kan du väl inte stå, sitt  ner!" Jag sätter mig faktiskt igen och hon kommer upp i ansiktet, luktar, tittar, tassar lite och känner efter. Jag skulle gissa att hon är ganska ung med tanke på hennes beteende. Hon var precis en sådan katt jag skulle kunna ta med hem, helt underbar...

Fick en del gjort på eftermiddagen, hittade en del information om inlärning av motoriska program och vilken typ av muskelfibrer som används vid olika sorters arbete. I veckorna hinner jag inte laga riktig mat som tar lite tid, det blir ofta något snabbt typ tonfisk. Så helg och ledig tid för mig är att laga mat som kräver lite mer tid än max en halvtimme från råvara till färdig rätt på tallriken. Idag blev det en lasagne med färsk lax, spenat och broccoli.


Det rann över lite, till mitt stora förtret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0