Utgjutet

Jobbade med Josefin idag, en tjej född -86 på 56:an. Vi samarbetade riktigt bra på golvet och hade dessutom riktigt roligt samtidigt. Tog en timmes fikarast på förmiddagen, solade på balkongen, lugnt helt enkelt. Men sprang desto mer där emellan. Hinner man med allt utan stress är det ju lugnt, eller? Beror på vem man frågar. Folket där börjar bli mer och mer intresserade av mina tjänster. Josefin och en annan kollega vill boka tid någon dag och en av underläkarna frågade härom dagen om jag inte kunde ställa upp och massera lite på en möhippa. "Det kostar" är min standardkommentar med variation samtidigt som jag fyrar av ett brett leende. Men ingen tror på allvar, tack och lov, att jag skulle ställa upp gratis. Dock lika bra att döda alla eventuella förhoppningar redan från början.
Vi lekte blodcentral på eftermiddagen och tog prover på mig. Faktum är att jag aldrig blivit stucken förrän idag. Tänkte att det kunde vara bra att veta hur det känns, det är ju ändå något jag utför på patienter nästintill varje dag. Det stack lite, men gräver man inte runt med nålen sedan så är det ju lugnt. Vilket min kollega inte gjorde ska jag väl tillägga, hon var så duktig så.


Det här är inte på jobbet....

Sprang ner till riktiga blodcentralen på entréplan och fick fylla i en hälsodeklaration där jag fick bekräfta att jag bl.a. inte har tagit anabola, har HIV, varit i England mer än sex månader mellan 1980-något och 1995 typ. Sedan togs jag med in i ett provtagningsrum där hon stack med tjock nål och tog tre rör som nu skickats till labb. Så får vi se om tre veckor om jag får lämna blod. Som tack får man fika gratis med jättegoda mackor, kaffe och annat trevligt. Så jag fick inte äta middag förrän halv åtta.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, lämna blod, sådant är viktigt! Jag måste också börja med det någon gång. Tur att du har duktiga kollegor omkring dig.

2008-07-16 @ 22:25:25
URL: http://johlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0